Polityka prywatności
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Szanowni Państwo,
niniejszy dokument (dalej również jako: Polityka Prywatności) opisuje zasady przetwarzania danych osobowych przez spółkę pod firmą Asist Sp. z o.o. z siedzibą w Starogardzie Gdańskim, ul. gen Józefa Hallera 30, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000125085, NIP: 5842468232, REGON: 192760147 (dalej jako: Administrator lub Spółka), w tym w szczególności zasady przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem strony internetowej: www.asist.pl (dalej jako: Strona internetowa). Zachęcamy do zapoznania z treścią Polityki Prywatności i w przypadku jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.
- Kto jest administratorem Państwa danych osobowych i jak można się z nim skontaktować?
Administratorem Państwa danych osobowych (a więc podmiotem decydującym o celach i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych) jest Spółka.
Aby odpowiedzieć na pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można skontaktować się wysyłając wiadomość na adres e – mail: iodo@asist.pl
- Jakie dane osobowe gromadzimy?
Za dane osobowe, zgodnie z definicjami wynikającymi z przepisów prawa, uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Katalog danych osobowych jest otwarty, ale zaliczyć możemy do nich m.in. imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numery identyfikacyjne, dane biometryczne, cechy fizyczne, fizjologiczne, ekonomiczne, kulturowe czy społeczne.
W toku działalności przetwarzamy Państwa dane osobowe. Zawsze staramy się jednak pozyskiwać tylko niezbędne nam dane osobowe, dążąc do tego, by gromadzić tak mało danych jak jest nam to rzeczywiście potrzebne. Z tego też powodu rozróżniamy zakres pozyskiwanych przez nas danych w sytuacji, w której są Państwo naszym Pracownikiem, Klientem, reprezentantem Klienta będącego osobą prawną, czy wreszcie jeżeli tylko korzystają Państwo z naszej Strony internetowej.
Jednocześnie zaznaczamy, że jakkolwiek do przeglądania Strony internetowej nie muszą nam Państwo przekazywać jakichkolwiek danych osobowych, to Państwa dane osobowe pozyskujemy jednak w sytuacji zawarcia umowy, w toku procesów rekrutacyjnych, w odpowiedzi na kierowane do Spółki pytania, etc.
- Jakie są podstawy prawne przetwarzania Państwa danych osobowych?
Państwa dane osobowe przetwarzane są przez nas zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późniejszymi zmianami), a także innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa dot. ochrony danych osobowych.
W momencie pozyskiwania Państwa danych osobowych każdorazowo informowani są Państwo jaka jest podstawa prawna ich przetwarzania. Niezależnie od powyższego wskazujemy, że Administrator przetwarza Państwa dane osobowe (w zakresie związanym z korzystaniem ze Strony Internetowej) przede wszystkim w następujących sytuacjach:
| CELE PRZETWARZANIA | ZASADNICZA PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH |
| Świadczenie usług, w tym usług świadczonych na podstawie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach opisanych odrębnych regulaminem (zasady te ujawniane mogą być np. w stosownych zakładkach naszych produktów, w momencie wypełniania formularzy rejestracyjnych, etc.), lub też podjęcie czynności na Państwa żądanie przed rozpoczęciem świadczenia usług lub zawarciem umowy. | art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. |
| Odpowiedź na zapytania kierowane do Spółki za pośrednictwem Strony internetowej lub innych kanałów komunikacyjnych, np. e-maila. | art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnione interesy Spółki wyrażające się w udzieleniu odpowiedzi na skierowane zapytania. |
| Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi. | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadniony interes Spółki wyrażający się dochodzeniu roszczeń lub obronie przed takimi roszczeniami. |
| Archiwizacja dokumentacji (np. umowy, dokumenty rozliczeniowe). | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie danych jest niezbędne by wykonać obowiązki prawne wynikające z ustawy o rachunkowości (art. 74 ust. 2). |
| Marketing bezpośredni | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) – prawnie uzasadniony interes Administratora wyrażający się w podejmowaniu działań w ramach marketingu bezpośredniego. |
| Wykonanie żądanych działań w zakresie ochrony danych osobowych bądź zgłoszonych reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Spółkę. | art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie danych jest niezbędne by wykonać obowiązki prawne. |
Niezależnie od tych okoliczności – Spółka, w zakresie wykraczającym poza korzystanie ze Strony Internetowej, przetwarzać może także dane osobowe jej kontrahentów, ich przedstawicieli oraz reprezentantów, dane osobowe pracowników, współpracowników, dane osób biorących udział w procesach rekrutacyjnych, dane osobowe pozyskane przez Spółkę w związku z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą, etc.
- Jaki jest okres przetwarzania danych osobowych przez Spółkę?
Uwzględniając okoliczności takie jak okres przedawnienia roszczeń Stron i możliwość zgłoszenia przez Strony w tym zakresie wzajemnych roszczeń, jak też względy podatkowe, podstawowy okres przetwarzania przez Spółkę danych osobowych wynosi 6 lat i 12 miesięcy liczonych od 1 stycznia kolejnego roku, po roku w którym dane osobowe zostały utworzone, zostały zebrane lub od momentu zakończenia danej współpracy (umowy), w przypadku gdy dane osobowe przetwarzane są w związku z nią – którekolwiek z tych zdarzeń wystąpi później. Zaznaczamy jednocześnie, że okres ten różnić może się w przypadku poszczególnych procesów i jeżeli zależy Państwu na uzyskaniu szczegółowych informacji w tym zakresie – prosimy o skontaktowanie się ze Spółką.
- Czy przekazujemy dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?
Z uwagi na fakt, że Spółka stanowi część brytyjskiej grupy kapitałowej PIB Group – dane osobowe mogą być przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, przy czym przetwarzanie w tym zakresie regulowane będzie w oparciu o Standardowe Klauzule Umowne, co gwarantuje odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
- Czy w toku przetwarzania przez Spółkę danych osobowych ma miejsce zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
Nie – decyzje podejmowane przez Spółkę nie są wynikiem zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, w tym także ich profilowania.
- Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?
Co do zasady Spółka nie jest uprawniona do tego, by żądać od Państwa przekazania danych osobowych, a tym samym podanie danych osobowych jest dobrowolne.
W określonych sytuacjach podanie danych osobowych może okazać się jednak konieczne – np. do realizacji na Państwa rzecz świadczonych przez Spółkę usług, czy też w celu zawarcia umowy. W takich przypadkach nieprzekazanie danych osobowych może uniemożliwić Spółce podjęcie stosownych czynności. Dla przykładu brak przekazania Spółce danych kontaktowych niezbędnych do skontaktowania się z Państwem w przypadku skierowania do Spółki pytania spowoduje, że nie będzie możliwe udzielenie na nie odpowiedzi.
- Jakie mają Państwo prawa w związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych?
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- Prawo do uzyskania dostępu do danych – w każdej chwili mają Państwo prawo zażądać informacji o tym, jakie Państwa dane osobowe przetwarzamy.
- Prawo do żądania poprawiania danych – zawsze mogą Państwo zażądać poprawienia Państwa danych osobowych, jeśli są one niepoprawne, a także uzupełniania niekompletnych danych.
- Prawo do żądania usunięcia danych – zawsze mogą Państwo zażądać, by usunąć przetwarzane przez nas dane osobowe. Niestety nie zawsze będzie to możliwe do zrealizowania, gdyż niekiedy obowiązek przetwarzania wiązać będzie się np. z przepisami prawa. W takiej sytuacji poinformujemy Państwa o tym fakcie.
- Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania – mogą Państwo zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Państwa danych osobowych.
- Prawo do wniesienia sprzeciwu – mogą Państwo wnieść również sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w oparciu o nasze prawnie uzasadnione interesy, co dotyczy zwłaszcza realizowanego przez nas marketingu bezpośredniego.
- Prawo do wycofania zgody – w sytuacji, gdy przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie zgody, mają Państwo prawo wycofać taką zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie takiej zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.
- Co można zrobić, gdy przetwarzamy Państwa dane w niewłaściwy sposób?
W sytuacji, w której uznają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane osobowe w sposób niezgodny z przepisami prawa – będziemy wdzięczni za taką informację a postaramy się usunąć stwierdzone nieprawidłowości. Prosimy również pamiętać, że w takiej sytuacji przysługuje Państwu możliwość złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Kto ma dostęp do Państwa danych?
Zgodnie z naszą polityką – nie udostępniamy Państwa danych osobowych, nie sprzedajemy ich ani nie wymieniamy się nimi w celach marketingowych z podmiotami trzecimi. Do udostępnienia przez nas Państwa danych osobowych dojść może wtedy, gdy jesteśmy do tego wyraźnie zobligowani lub upoważnieni przepisami prawa (np. przekazanie danych, o których udostępnienie zawnioskuje policja), lub gdy wyrazili Państwo na to udostępnienie zgodę.
Zastrzegamy jednocześnie, że możliwe jest powierzenie przez nas przetwarzania Państwa danych podmiotom z nami współpracującymi, przy czym każdorazowo odbywać się to będzie wyłącznie ze starannie wyselekcjonowanymi podmiotami dającymi rękojmię przetwarzania Państwa danych w sposób zgodny z prawem, z poszanowaniem Państwa prywatności, w tym w oparciu o umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Odesłanie do stron internetowych podmiotów trzecich
Jeżeli nasza strona internetowa odsyła – również poprzez link – do stron internetowych podmiotów trzecich, nie ponosimy odpowiedzialności za prawidłowość bądź kompletność prezentowanych tam treści oraz za bezpieczeństwo Państwa danych. Mając na względzie, że nie mamy wpływu na przestrzeganie zasad w zakresie ochrony danych przez podmioty trzecie, każdorazowo rekomendujemy by sprawdzać prezentowane tam deklaracje o ochronie danych osobowych. Namawiamy także do zapoznania się z polityką prywatności zamieszczoną na tych stronach.
- Pliki Cookies
Pliki cookies to małe pliki tekstowe zapisywane na Państwa urządzeniu końcowym podczas korzystania ze Strony Internetowej. Wykorzystujemy je tylko w celu zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania serwisu (cookies niezbędne).
Cookies Niezbędne (Własne) są kluczowe dla podstawowych funkcji Strony (np. sesja logowania, zapamiętanie ustawień wybranych przez Użytkownika, zabezpieczenia). Nie wymagają Państwa aktywnej zgody. Podstawa prawna – art. 173 ust. 3 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne (przetwarzanie jest niezbędne do świadczenia żądanej usługi telekomunikacyjnej).
- Aktualizacja naszych zasad prywatności oraz postanowienia końcowe
Nie możemy wykluczyć, że w przyszłości będziemy musieli zaktualizować naszą Politykę Prywatności. Najnowsza wersja będzie zawsze dostępna na Stronie internetowej. Dodatkowo, będziemy informować o każdej zmianie treści dokumentu, np. o zmianach dotyczących celu, w jakim korzystamy z Państwa danych osobowych czy zmianie sposobu kontaktu z nami.
Przyjęcie polityki nastąpiło 31.03.2025 r.



