Gazeta Ubezpieczeniowa – pośrednictwo – Za nami bardzo intensywny rok – podsumowanie 2014 roku w Asist

2014-GU-52Kończy się 2014 rok. Rok, który w naszej multiagencji stał pod znakiem bardzo wytężonej pracy całego zespołu. Poszerzona oferta, nowe narzędzia dla agentów, plan marketingowy – to tylko część ze zrealizowanych w 2014 roku przedsięwzięć.

Stale poszerzamy ofertę

Oferta Asist skierowana do agentów w 2014 roku została poszerzona o kolejne towarzystwa ubezpieczeniowe i inwestycyjne. Agenci naszej sieci otrzymali możliwość sprzedaży produktów Gothaer, Allianz, AXA Życie i Legg Mason, zaś w ostatnich dniach możemy oferować także produkty AXA Assistance. Dzięki tym umowom Asist może proponować agentom sprzedaż aż 20 towarzystw, w tym 14 komunikacyjnych i majątkowych oraz – za pośrednictwem siostrzanej spółki Seguria – 6 życiowych i inwestycyjnych. Partnerem Asist został także smart11, dzięki któremu agenci sieci mogą szybko i łatwo rozłożyć składkę klienta na 11 wygodnych rat.

Seguria – nowa marka w ubezpieczeniach na życie

W ostatnim czasie zaszły istotne zmiany w strukturze multiagencji Asist. Do życia została powołana siostrzana spółka Seguria Sp. z o.o., której zadaniem będzie rozwój sieci sprzedaży produktów życiowych i inwestycyjnych. Zadaniem Segurii będzie organizacja i obsługa agentów sprzedających ubezpieczenia ochronne i życiowe w całej Polsce. Do dyspozycji naszych partnerów oddajemy kadrę doświadczonych pracowników oraz narzędzia informatyczne, aby w maksymalny sposób ułatwić ich pracę. W ofercie Segurii znajdą się produkty życiowe, które do niedawna były częścią oferty Asist. Dla współpracujących z Segurią agentów przygotowujemy osobny Panel Agencyjny. Będzie on posiadał te same funkcjonalności, co Panel Agencyjny Asist, zostanie on jednak rozbudowany o kolejne narzędzia, między innymi kalkulator z możliwością błyskawicznego wystawienia polisy.

W Asist szkolimy innowacyjnie

W 2014 roku multiagencja Asist uruchomiła nową, innowacyjną formę seminariów dla agentów sieci. 2 września w Centrali Asist w Starogardzie Gdańskim odbyło się pierwsze szkolenie w formie webinarium – internetowego seminarium, realizowanego przy pomocy technologii webcast. Dziś w Asist cyklicznie organizujemy szkolenia tego typu. Agenci mają możliwość uczestniczenia w prezentacji, słuchania prowadzącego i zadawania pytań w formie czatu za pośrednictwem komputera z każdego miejsca w Polsce. Tematami organizowanych przez Asist szkoleń były do tej pory: system ratalny smart11, IKZE w TFI Legg Mason oraz grupy otwarte w AXA Życie. Planujemy poszerzać tematykę spotkań on-line o kolejne zagadnienia, aby stały się one ważnym elementem procesu szkolenia i doskonalenia umiejętności agentów ubezpieczeniowych współpracujących z Asist. Obok webinariów, w dalszym ciągu wykorzystywana jest nasza platforma e-learningowa. Od początku jej istnienia przeszkolonych zostało aż 1500 osób.

Trwają zaawansowane prace nad porównywarką

W 2014 roku rozpoczęliśmy intensywne prace nad uruchomieniem kolejnego narzędzia, które ułatwi pracę agentów sieci Asist – porównywarki produktów ubezpieczeniowych. Dzięki niemu agent wprowadzając podstawowe dane kierowcy i pojazdu otrzyma kwotację składki w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych. Docelowo porównywarka prezentować będzie oferty takich ubezpieczycieli jak Aviva, LINK4, Gothaer, Liberty Ubezpieczenia, Benefia, Proama, MTU, You Can Drive, AXA DIRECT, Allianz i ERGO Hestia.

Konsekwentnie realizujemy założony plan marketingowy

Na początku 2014 roku rozpoczęliśmy realizację planu marketingowego opartego na zwiększeniu naszej obecności w mediach, szczególnie społecznościowych. Uruchomiliśmy blog oraz profile w mediach społecznościowych: Facebooku, Twitterze i Google Plus. To miejsca, w których prezentujemy na zewnątrz kolejne sukcesy Asist oraz umieszczamy informacje o tym, jak rozwijamy się dla naszych agentów. Bardzo ważnym elementem planu marketingowego jest także sponsoring ekskluzywnej imprezy, która integruje polskie środowisko ubezpieczeniowe – Żeglarskich Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych. Regaty ubezpieczycieli, które miały miejsce w maju 2014 roku, spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem branży ubezpieczeniowej. Po sukcesie pierwszej edycji, Zarząd Asist w ostatnich dniach podjął decyzję o ponownym sponsorowaniu tej prestiżowej imprezy.

Dodatkowe korzyści dla agentów – Klub Agenta VIP i Puchar Asist

Nasza multiagencja, oprócz licznych konkursów sprzedażowych (w 2014 roku było ich aż 64!) przygotowała dla agentów sieci wiele innych korzyści. Wśród nich dwie najważniejsze to Klub Agenta VIP oraz „Puchar Asist”. Z początkiem trzeciego kwartału rozpoczął działanie klub zrzeszający największe agencje współpracujące z Asist. Członkostwo w Klubie Agenta VIP niesie za sobą szereg korzyści takich jak m.in. zdalna pomoc pracownika IT, który pomoże we wszystkich sprawach związanych z oprogramowaniem, oraz grafika DTP, wspierającego agentów w przygotowaniu projektów graficznych. Do klubowiczów skierowaliśmy także specjalny program lojalnościowy. Dla agentów VIP oraz wybranej grupy najlepszych agencji współpracujących z Asist skierowany został także konkurs pod nazwą „Puchar Asist”. Agenci rywalizowali ze sobą w mistrzostwach, których zasady są analogiczne z zasadami piłkarskiej Ligi Mistrzów, a bramkami w meczach były polisy pierwszoroczne wystawione w dniu meczowym. Nagrody w formie dodatkowej prowizji otrzymało aż 16 najlepszych drużyn biorących udział w turnieju. W przyszłym roku planujemy kolejną edycję tego konkursu.

Przed nami kolejne plany i wyzwania. Jestem pewien, że z pomocą naszego ambitnego zespołu i sieci agentów – naprawdę kapitalnych ludzi – uda nam się je zrealizować.

Autor: Rafał Ćwikliński, Prezes Zarządu Asist Sp. z o.o.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa nr 52/2014, str. 20

Data publikacji: 2014-12-30